Ako se dizel kristalizovao, ponovo ćete voziti auto tek kada se ceo sistem za gorivo zagreje i sve čestice parafina otope.
Proizvođači goriva pripremaju specijalno dizel gorivo za niske temperature. Ovo sprečava kristalizaciju koja može začepiti filtere goriva i izazvati veliku štetu.
Međutim, na ekstremnoj hladnoći ove mere se nisu uvek pokazale dovoljnim. Ako se dizel kristalizovao, ponovo ćete voziti auto tek kada se ceo sistem za gorivo zagreje i sve čestice parafina otope.
Da biste to uradili, morate smestiti automobil u garažu na temperaturu znatno iznad nula stepeni. Ni u kom slučaju mu ne prilazite mu sa fenom za kosu ili grejalicom sa ventilatorom – sa jedne strane, postoji opasnost od požara i oštećenja, a sa druge, nećete dopreti do svih mesta kroz koje protiče gorivo.
Teoretski, zimsko dizel gorivo bi trebalo da funkcioniše do minus 20 stepeni. Nemački automobilski klub ADAC je 2013. godine testirao da li je to realno, koristeći četiri komercijalno dostupna dizel goriva i sproveo opsežna ispitivanja na niskim temperaturama – što je rezultiralo time da vozači dizel automobila ne mogu uvek da se pouzdaju u goriva za zimsku upotrebu.
Vozači bi trebalo da na vreme napune rezervoar zimskim dizelom pre početka hladne sezone. Preostala količina letnjeg dizela koji je još uvek u rezervoaru treba da bude što je moguće manja.
Takođe, treba se pridržavati uputstva za održavanje proizvođača - posebno koliko često treba menjati filter za gorivo. Savet je i da se vozilo parkira tamo gde je zaštićeno od hladnoće i vetra (ako je to moguće).
Nikada nemojte mešati dizel i benzin. Izuzetak su samo stariji modeli vozila pre 1997. godine – uz izričito odobrenje proizvođača. Koristite aditive za poboljšanje protoka samo ako ih je odobrio proizvođač.
Vozilo koje ne možete da pokrenete treba da se "odmrzne" u zagrejanoj garaži. Uz to, treba proveriti i grejanje filtera i dopuniti rezervoar gorivom.
Takođe, možda će biti potrebno zameniti filter za gorivo.